top of page

חושבים לפתוח עסק ? כדאי שתקראו את זה:

עודכן: 3 במאי 2021

אחד הדברים שאנחנו הכי טובים בהם הוא לחפש קיצורי דרך. הכי קל זה לעבור על האינסטגרם ולראות את החיים המושלמים של כולם. לחשוב שלפתוח עסק זה פשוט, שעבודה בבתי קפה זה החיים הטובים, שלהיות בוס לעצמך זה כל מה שאפשר לחלום עליו.

נכון, יש בזה כיף, ואם אתם בנויים לזה זה יכול להיות הדבר הכי טוב שתבחרו בו.

אבל אני פה כדי להראות לכם את הצדדים הקצת פחות יפים של הדבר הזה, לא כדי לבאס אתכם, אלא כדי שתדעו למה אתם נכנסים. החלטה של לפתוח עסק, צריכה לשנות את החיים שלכם, ואם אתם רוצים שהוא גם יצליח, היא תשנה מקצה לקצה. אתם צריכים לעבוד מאד קשה כדי שזה יהיה טוב לאורך הרבה שנים.


הנה כמה דברים שכדאי לשים עליהם דגש לפני שאתם מתאבדים על זה :


1. לנקודה שבגללה כמעט כולם פותחים עסק, וחושבים שהיא באה הכי בקלות – כסף.

עסק חדש דורש כסף. הרבה כסף. לא משנה מה אתם רוצים לעשות. תחשבו שוב. הוא דורש מכם לקחת את כל החסכונות שלכם ולהקדיש אותם במה שאתם רוצים לעשות. אתם בטח שואלים את עצמכם מה כבר דורש כל כך הרבה כסף ? קונים מוצר ומוכרים. אז בכמה מילים הנה מה שתצטרכו להוציא עליו – שיווק, שיווק ממומן, שיתופי פעולה, שכר דירה , עובדים, חשמל, מים, ארנונה, סאמפלים, ביטוח לאומי, וכו.

עשיתם חישוב של כמה תוציאו ? תכפילו את זה בשלוש. לפחות.

הרווח זה לא כמו שנראה. ובדרך כלל לא לימדו אותנו לעשות את זה כמו שצריך ואיך מתנהלים נכון שזה נגוע לעסקים.

אתם לא תמיד תרוויחו כמו שאתם חושבים, יש קולקציות שלא מצליחות, ואתם צריכים להיות עם היד על הדופק. כל הזמן.


2. וואן מאן שואו - לנהל עסק זה בדידות. כמה שיגידו לכם אחרת. אף אחד לא מבין מה אתם עושים ועל מה אתם עובדים כל כך קשה. ותכלס, אתם לא רוצים לשתף אף אחד בקשיים ובנפילות. כל טעות וכל הצלחה היא שלכם. זה רק אתם. לא משנה כמה עובדים יש. זה הולך אתכם הבייתה, וקם איתכם בבוקר. מוקדם מוקדם בבוקר, כדי שתספיקו כל מה שאתם רוצים להספיק.

אתם האיש שיווק, מכירות, מנכ"ל, יזם, מקבל ההחלטות וכו.

הלב שלכם צריך להיות 100 אחוז שם ולהאמין שמה שאתם עושים הוא הדבר הנכון.


3. עסק ידרוש מכם לעשות סדר עדיפויות חדש – לפעמים זה הכי קשה בעולם לוותר על יציאות ונסיעות, אבל אם העסק שלכם צריך אתכם, ואם הכסף הזה מיועד לדברים אחרים, אז אתם תצטרכו לוותר על ההנאות שלכם בשביל להגדיל ולקדם את החלום שלכם (בסוגריים אגיד, שאם תעבדו מספיק חכם זה ישתלם מאד אח"כ).

ֿ

4. זה הולך להיות קשה.

אין איך להגיד את זה אחרת. ללטש יהלום זה לא דבר קל. אתם הולכים להכיר את עצמכם בצדדים שלא הכרתם, לקבל החלטות 24/7 שיכולים להפיל ולהרים את העסק שלכם, ואם לא תבקשו עזרה לפעמים העסק גם יפול. זה לדעת ולהבין שאתם באים לתהליך אמיתי של גדילה, התבוננות עמוקה פנימה וחזרה החוצה, קודם מול עצמך ואחר כך מול העולם. עסק זה לא דבר וודאי, אינסוף שינויים, אינסוף בלתמים, לא משנה כמה לוחות תתכננו. אתם הולכים להשתנות יחד איתו לכל אורך הדרך.


5. התמדה. סבלנות.

כל מה שאתם רואים שעובד ומצליח, יש מאחוריו ימים, שבועות ושנים של עבודה מאחורי הקלעים. אף אחד לא נולד עם אבקת קסם בתוך הכיס. אתם צריכים להיות עם סבלנות מטורפת והתמדה לקום כל בוקר ולהאמין במה שאתם עושים, גם אם אין תוצאות עדיין. אל תצפו להרוויח 5 ספרות בחודש בשנה הראשונה, זה לא עובד, דברים טובים לוקחים זמן. אלו שתי מילות הקסם – התדמה וסבלנות. להתמיד מספיק זמן באותה הדרך, ולהאמין שאתן עושים את הדבר הנכון. בעיניי, זו הדרך היחידה לנצח את זה.


ומעבר לכל זה, מצרפת לכם סרטון של מיה אהובתי, שמדבר על זה קצת יותר מסודר.



ואחרי כל זה,

יש לי גם משהו אופטימי להגיד. אם זה לא הרתיע אתכם, וקצת הבעיר לכם אש בעיניים. אם זה זורם בדם שלכם, והלב שלכם כל כך רוצה להוציא את מה שיש לכם החוצה. זה הזמן. קחו את עצמכם בידיים ותעשו את מה שאתם אוהבים. נכון, זה דורש עבודה קשה, ואתם תצטרכו הרבה סבלנות והרבה התמדה, אבל אין תחושת סיפוק גדולה מזו אחרי שהצלחתם.

בואו להגשים את החלומות שלכם.

מאמינה בכם.

כל שאלה שיש לכם, מוזמנים לכתוב לי כאן למטה ואענה בשמחה.

כל אהבתי.

180 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

שיווק | מה הסיפור שאני רוצה לספר ?

עסק שלא משקיע בשיווק הוא עסק שלא יצליח להתקדם ולגדול. זה תורה שלימה ואפשר לדבר עליה ימים ולילות, אבל ננסה לגעת על קצה המזלג ברשתות חברתיות ואם אני מביא את עצמי לפרונט או לא. יש 2 משפטי מפתח שצריכים לה

בואו נדבר על פרפקיוניזם.

הרבה שנים התנהלתי בעולם במחשבה שהכל צריך להיות מדוייק ושלם. כל דבר שעשיתי ויצא תחת ידיי לקח לי המון זמן כי משהו לא ישב לי בדיוק. זה יכול להיות מילה בפוסט, צבעוניות של מיתוג או מדבקה שסוגרת את האריזה.

לדעת לבקש עזרה.

היוש, ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי, והיום, אנחנו הולכים לדבר על - להבין במה אני פחות טוב. זה נשמע לא מהותי, ואולי קצת שולי לרגעים אבל אני פה כדי להסביר כמה זה חשוב. דמיינו סיטואציה רגע, אם יש לכם כבר ע

bottom of page