top of page

שיווק | מה הסיפור שאני רוצה לספר ?

עסק שלא משקיע בשיווק הוא עסק שלא יצליח להתקדם ולגדול. זה תורה שלימה ואפשר לדבר עליה ימים ולילות, אבל ננסה לגעת על קצה המזלג ברשתות חברתיות ואם אני מביא את עצמי לפרונט או לא.

יש 2 משפטי מפתח שצריכים להוביל אותנו :

1. אנשים מחפשים רגש ולא מוצר.

2. אנשים אוהבים לקנות מאנשים.

תחשבו על זה, כמה עסקים יש שמשווקים לכם בדיוק את אותו דבר, ואתם עדיין בוחרים בעסק אחד ולא אחר. מה המקום שמניע אתכם לרכוש דווקא ממנו ? נכון, לפעמים זה המחיר שיותר זול במקום מסויים, אבל בדרכ זה נקודה עמוקה הרבה יותר.

אנשים אוהבים סיפורים. בסיפור יש אדם שאתה מתחבר אליו, רגש שתופס אותך. לפעמים זה חיבור נסתר, ולפעמים אתה יודע בדיוק מה מרגש ומחבר אותך במה שאתה שומע. .

מה שאני רוצה שתשאלו את עצמכם הוא כזה - מה הסיפור שאני רוצה לספר ?

זה כל העניין בשיווק. מה הסיפור שלכם. מה מיוחד דווקא בכם.

איך אתם יוצרים את טביעת היד הייחודית לכם ? זה יכול להיות בפונטים, בפילטרים, בפינות קבועות, בשפה וכו. אל תנסו להיות כמו מישהו אחר כי זה לא יעבוד. החשיבה כל הזמן צריכה להיות. מה אני מחדש ?

תקחו לדוגמא את יובל מיארה. יש כל כך הרבה בלוגריות באינסטגרם ועדיין, לא משנה איפה תפגשו בסטורי שלה, תדעו לזהות אותו. היא הצליחה לספר את הסיפור שלה אחרת, ובגלל זה היא בולטת כל כך.

ברגע שאנשים יתחברו לסיפור שלכם, הם יבחרו בכם על פני האחרים, בלי קשר למחיר או לגורמים משתנים.


עכשיו זה לא סוד שרשתות חברתיות היום זה הדרך לגדול.

יש 2 סוגי בעלי עסקים ברשת :

אלו שאוהבים להיות בפרונט ואלה של מאחורי הקלעים. תדעו שלא חייב להראות את עצמכם. יש הרבה שמפחדים מזה, רק צריך לדייק את הסיפור שלך למה שאתה רוצה להעביר, שהמוצר עצמו יעביר את הרגש. לכל עסק יש דרך שיווק אחרת, תלוי בקהל היעד, ושיווק של מוצר דיגיטלי מתפקד אחרת ממוצר פיזי (אבל על התחום הזה נדבר בפעם אחרת).

אבל ננסה לגעת בזה באופן כללי, איך משווקים מוצר ב2 הדרכים :

אם רק המוצר בפרונט :

מה שיותר מורכב בזה הוא לספר את הסיפור ולהעביר אותו כמה שיותר נכון. לגרום לאמון עם הלקוח בלי שאתם נמצאים שם. הסיפור במקרה הזה יסופר דרך ויז׳ואל : תמונות, סרטונים. המוצר שלכם, הוא הסיפור שלכם. איך אתם גורמים לו לספר אותו ?

לדוג׳ חולצה : הפרטים הקטנים, תהליך היצירה, העבודה מאחורי הקלעים. המוצר מספר את הסיפור ולא אתם. מילים יכולות לחבר אנשים בדיוק כמו עיניים. תחשבו על מה שאתם כותבים, איך אתם מתנסחים.

במקרה הזה אפשר גם להביא לאנשים לספר את הסיפור שלכם : לדוג בלוגריות שמדברות בשפה שלכם ומחוברות לערכי המותג שלכם. אל תביאו לבלוגרית שהערכים שלה לא תואמים את מה שאתם רוצים להעביר, זה יפגום בסיפור השלם.

אם אתם בפרונט :

בעיניי זה פשוט ועובד טוב יותר. זוכרות את העניין שאנשים אוהבים לקנות מאנשים ? אז כזה. את מספרת את הסיפור שלך. כשאנשים רואים עיניים הם מאמינים למה שאת רוצה להעביר, וקל יותר להביא את הייחודיות שלך. אבל – זה לא צריך למנוע ממך להעלות את הסיפור כולו, מאחורי הקלעים וכו.


2 נקודות בקטנה למחשבה :

1. חשוב מאד לעשות את הדברים שעושים לך טוב ולא לעשות כי צריך. רשת חברתית תצליח רק שהיא נעשית מתוך אהבה גדולה. לפעול מהלב, גם שלפעמים זה נוגד את חוקי האינסטגרם הקלאסיים.

ומהצד השני אגיד : ככל שתהיו יותר מסודרים מבחינת תכנון שיווק חודשי, תוכלו להמשיך לעבוד גם כשאין לכם כוח ויש בתלמים בחיים האישיים שלכם או בעסק.


2. רשת חברתית עובדת בשיטה של תנועה וטראפיק. ככל שיש יותר תנועה בעמוד שלכם הוא יגיע ליותר אנשים. וזה נכון לכל הרשתות. תשימו לב : מה גורם לעוקבים שלכם לתנועה רחבה יותר, מה גורם לתזוזה ושיתופים בעמוד שלכם. ככל שתבינו מה העוקבים שלכם אוהבים יותר, תעשו את זה יותר נכון. חשוב לבדוק ולשנות את התוכנית השיווקית שלנו כל הזמן.


זהו, בהצלחה גדולה,

אם תרצו שאדבר בפעם הבאה על תכנון שיווק חודשי תכתבו לי פה בתגובות שאדע,

פה לכל שאלה,

שיראל.


116 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

בואו נדבר על פרפקיוניזם.

הרבה שנים התנהלתי בעולם במחשבה שהכל צריך להיות מדוייק ושלם. כל דבר שעשיתי ויצא תחת ידיי לקח לי המון זמן כי משהו לא ישב לי בדיוק. זה יכול להיות מילה בפוסט, צבעוניות של מיתוג או מדבקה שסוגרת את האריזה.

לדעת לבקש עזרה.

היוש, ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי, והיום, אנחנו הולכים לדבר על - להבין במה אני פחות טוב. זה נשמע לא מהותי, ואולי קצת שולי לרגעים אבל אני פה כדי להסביר כמה זה חשוב. דמיינו סיטואציה רגע, אם יש לכם כבר ע

bottom of page