top of page

איך שומרים על מוטיבציה גבוהה ?

בפעם הקודמת דיברנו על למה לא כדאי לפתוח עסק, למה זה כל כך מסובך וקשה. ואם אתם עדיין פה, אז כנראה שזה בוער בכם.

חשבתי לדבר בהתחלה על למה כדאי, או על איך מתחילים (שיש לי סרטון לזה באינסטגרם. ואם עדיין לא ראיתם זה הזמן), והבנתי שמה שאני חושבת שהכי חשוב לדבר עליו הוא איך משמרים, מגדילים ומעצימים את ההתלהבות של ההתחלה.



תחשבו על כל דבר חדש שאתם מתחילים. הדוגמא הכי קלה- דיאטה. התחלנו, שבוע ראשון אנחנו בשיא שלנו, אוכלים רק ירקות עושים מלא ספורט, בשבוע השני יש קצת פחות מוטיבציה, כי עדיין לא רואים תוצאות. אחרי חודשיים איפה אנחנו ואיפה זה.

ככה זה בדיוק בעסקים – בהתחלה כולם חושבים שהרעיון שלהם מטורף ומדהים. מתחילים, פותחים אתר, מפרסמים בכל הפלטפורמות ושום דבר לא קורה. למה ? כי כמו כל דבר טוב, ואני אחזור ואומר את זה פעם אחרי פעם, כל דבר טוב, בלי יוצא מן הכלל, לוקח זמן. סבלנות סבלנות סבלנות. הבעיה שזמן גם מוריד את המוטיבציה וההתלהבות שהייתה לנו, אז כמה טיפים שבשבילי עובדים ממש ומקווה שיעבדו גם לכם :


הראשון, סרטוני מוטיבציה. כל פעם שנמאס לי, או שאני חושבת לוותר אני פותחת יוטיוב ורואה הרצאה של טד. לראות אנשים מצליחים תמיד יגרום לך לרצות להצליח גם. לא יודעת למה, אבל זה עובד, כמו מגנט. יש בזכה איזה שהוא קסם, לנסות להבין איך אדם אחר הצליח.


השני, שממש כמו הראשון, ספרים. מעבר לזה שזה זמן להרים את העיניים קצת מהמסך, יש כל כך הרבה ספרים שגם יכולים ללמד אותנו המון על עסקים, על מה שאנחנו מתמחים בו, וגם יכולים להרים לנו את המוטיבציה. אני לדוגמא, אוהבת ממש את רובין שארמה. קראתי כמעט את כל הספרים שלו, ואני חוזרת עליהם שוב ושוב. זה מסדר את המוח ונותן פרופורציה אחרת למה שאנחנו עושים. תמיד תזכרו שגדולים וחכמים מכם עשו בדיוק את אותה הדרך, אז למה לא ללמוד מהם איך עושים את זה נכון ?


השלישי, דמיינו שאתם משחקים. נשמע מצחיק. אבל תתארו לכם שאתם ילדים קטנים שבונים ארמון בחול. בונים, בא גל והורס, אתם קצת בוכים, ושוב. תחשבו איך קשה להזיז ילד מהסוכרייה שהוא רוצה. זאת הגישה שצריכה להיות לנו. בדיוק כמו ילדים.


הרביעי, מטרות מול העיניים. אחד הדברים שלי עוזרים לשמור על מוטיבציה זה שהמטרות שלי רשומות בעמוד הראשון ביומן, וכל בוקר אני קוראת אותם ונזכרת שהדרך עוד ארוכה אבל אני בדרך להגשים את החלום שלי. כמה שזה קלישאתי, זה נכון. דמיינו דיאטה, שוב, זאת באמת הדוגמא הכי קלה פשוט, יש אנשים שאומרים שאם תשימו מולכם תמונה של הגוף שאתם רוצים אתם תגיעו אליו, למה ? אותו עניין. כשאנחנו רואים את הסוף, הדרך קלה יותר. מטרות מול העיניים.


החמישי, ואחד החשובים בעיניי, הוא להקיף את עצמכם באנשים שעושים לכם טוב ומרימים אתכם, ולא ההפיך חלילה. נרצה או לא, הסביבה שלנו היא חלק מהותי וחשוב ממי שאנחנו, אם זה במורל, בלעודד, בלתת תמיכה ולהיות שקשה. אגב, זה תקף גם ברשתות החברתיות. אם אתם עוקבים אחרי מישהו שמוריד אתכם, ולא מעלה. או אחד כזה שאתם מרגישים קטנים ולא טובים לידו, אל תעכבו אחריו. אין לנו שום עניין בזה. תקיפו את עצמכם באנשים שגורמים לכם להיות טובים, אמיתיים ומכווני מטרה הרבה יותר.


דבר אחרון שחשוב לי להגיד, יש ימים שאין מוטיבציה או כוח לזוז ולעבוד, וזה גם בסדר. תתנו לעצמכם לנשום. זה יגרום לעבודה שלהם להיות טובה יותר אחר כך. משמעת עצמית זה חשוב, אבל אל תהיו קשים עם עצמכם. לכולנו יש ימי נפילה, וזה בסדר לקבל אותם.


זהו, אלו חמשת הטיפים שבעיניי שומרים על מוטיבציה גבוהה,

אשמח לשמוע מה חשבתם, ועל מה תרצו שאכתוב בבלוג הבא,

כל שאלה אני פה בשמחה,

כל אהבתי,

שיראל.

112 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול

שיווק | מה הסיפור שאני רוצה לספר ?

עסק שלא משקיע בשיווק הוא עסק שלא יצליח להתקדם ולגדול. זה תורה שלימה ואפשר לדבר עליה ימים ולילות, אבל ננסה לגעת על קצה המזלג ברשתות חברתיות ואם אני מביא את עצמי לפרונט או לא. יש 2 משפטי מפתח שצריכים לה

בואו נדבר על פרפקיוניזם.

הרבה שנים התנהלתי בעולם במחשבה שהכל צריך להיות מדוייק ושלם. כל דבר שעשיתי ויצא תחת ידיי לקח לי המון זמן כי משהו לא ישב לי בדיוק. זה יכול להיות מילה בפוסט, צבעוניות של מיתוג או מדבקה שסוגרת את האריזה.

לדעת לבקש עזרה.

היוש, ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי, והיום, אנחנו הולכים לדבר על - להבין במה אני פחות טוב. זה נשמע לא מהותי, ואולי קצת שולי לרגעים אבל אני פה כדי להסביר כמה זה חשוב. דמיינו סיטואציה רגע, אם יש לכם כבר ע

bottom of page