top of page

איך בונים מותג? | חלק 4 | רשתות חברתיות

אז אחרי הפסקה ארוכה אנחנו חוזרים לעבוד על התוכנית העסקית שלנו, איך עושים את זה נכון ומקדמים יחד.

הנושא היום הוא אחד החשובים והרלוונטים לכל עסק שרוצה לגדול : רשתות חברתיות.

כל בעל עסק היום יודע שבלי רשת חברתית הסיכוי להתפרסם הוא קטן, והרבה יותר קשה. מי שיודע להתעסק עם רשת חברתית הוא מי שיעלה בסוף גם במכירות ויתן מענה לקהל רחב יותר של לקוחות.

רשת חברתית זאת מילה שיכולה להפחיד הרבה מאיתנו, גם כי אנחנו לא תמיד מבינים בה וגם כי לנהל עסק ברשת זה דבר שונה לחלוטין מלנהל עמוד אישי.

אז קודם כל, בואו נרגע. צריך לזכור שאפשר ללמוד הכל. יש אנשים שיש להם את זה יותר ויש פחות, אבל, וזה אבל גדול, עם השקעה ומאמץ אפשר ללמוד ולהבין איך מתעסקים וגדלים בפלטפורמות השונות.

וגם, יש תמיד אנשי שיווק שאפשר לשכור ולהעסיק בתוך העסק שלנו שינהלו לנו את התחומים השונים.

מה שכן, בתור עסק קטן ההוצאה היא גדולה, ועדיף ללמוד את הבסיס לבד / לקחת סדנת אינסטגרם בעלות סימלית שיכולה להוסיף לנו הרבה ידע וכוח ברשת.

אז איפה כל עסק צריך חשבונות ?

פייסבוק :

אתוודה ואומר שאני פחות טובה ברשת הזאת. אבל חשוב שיהיה לנו בה גם את הפלטפורמה והמענה. יש אנשים שהרבה יותר נמצאים בה ולכן חשוב לבנות את הקהילה שלנו גם שם. זה מאד תלוי בקהל לקוחות אליו אנחנו מכוונים.

יתרונות : הגדלת חשיפה מהר יותר בגלל שהכלי הוא מאד חברתי ושיתופי.

חסרונות : זה לא חיסרון כמו דבר שצריך לחשוב עליו כשבונים תוכנית שיווק- הקהל בו מצומצם לגיל מסויים. רוב הצעירים נמצאים באינסטגרם יותר - מבחינת פעילות ורכישה.

אינסטגרם :

כלי מכירה מטורף, לוקח יותר זמן ללמוד אותו מפייסבוק, אבל כשלומדים להתעסק איתו נכון הוא יכול להגיע למקומות גדולים. מצריך הפעלה יומיומית ותחזוק שותף.

יתרונות : קשר רציף יותר עם הקהל בעזרת סטורי פעילים ותקשורת יומיומית.

חסרונות : פחות שיתופי, צריך לשלם יותר על שיווק ממומן כדי להגיע לקהל רחב.

וואצפ :

כלי מכירה חדש בשוק. אני לא מבינה בו כלום ולא התנסיתי בו. הפידבקים עליו טובים ולכן אני שמה את זה פה כאופציה, שתדעו שיש את האפשרות ואם זה מעניין אתכם תלכו לקרוא וללמוד על זה קצת יותר.

לכל עסק צריך שיהיה תוכנית שיווק מסודרת כדי להגיע ליעדים,

למה זה חשוב ?

כי בלי תוכנית אנחנו סתם זורקים חיצים לאוויר ולא בטוח שנפגע איפה שאנחנו רוצים. תחשבו לאן אתם רוצים להגיע ותבנו את זה צעד צעד. מה קורה כל חודש, שיתופי פעולה, סטורי, על מה אנחנו מדברים, מה הערך מוסף שלנו וכו ? אם אנחנו רוצים לבנות קהל ולהגיע ללקוחות שמתאימים לנו ועוברים איתנו דרך, אנחנו צריכים לדעת את הצעדים שלנו בתוך הרשתות. תגדירו יעדים מדוייקים כמו כמות עוקבים / כמות מכירות רק ככה זה יוכל להיות מדיד במבחן התוצאה.

עוד דבר שחשוב להגיד : תקציב. שיווק עולה כסף. יותר משעולה המוצר, עולה לשווק אותו. כל מוצר ועסק בוחר להשקיע תקציב אחר בגדילה שלו, אבל צריך להשקיע! אין כמעט סיכוי לגדול באופן רחב בלי זה. מוצר שלא מכירים הוא לא מוצר שקיים, ואנחנו רוצים שכמה שיותר אנשים יכירו אותו.

בבלוג הבא ארחיב יותר על אינסטגרם ואתן את הטיפים שלי לגדילה וצמיחה,

מקווה שזה היה לכם מעניין,

מוזמנים לכתוב לי כל שאלה,

נשיקות

74 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

שיווק | מה הסיפור שאני רוצה לספר ?

עסק שלא משקיע בשיווק הוא עסק שלא יצליח להתקדם ולגדול. זה תורה שלימה ואפשר לדבר עליה ימים ולילות, אבל ננסה לגעת על קצה המזלג ברשתות חברתיות ואם אני מביא את עצמי לפרונט או לא. יש 2 משפטי מפתח שצריכים לה

בואו נדבר על פרפקיוניזם.

הרבה שנים התנהלתי בעולם במחשבה שהכל צריך להיות מדוייק ושלם. כל דבר שעשיתי ויצא תחת ידיי לקח לי המון זמן כי משהו לא ישב לי בדיוק. זה יכול להיות מילה בפוסט, צבעוניות של מיתוג או מדבקה שסוגרת את האריזה.

לדעת לבקש עזרה.

היוש, ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי, והיום, אנחנו הולכים לדבר על - להבין במה אני פחות טוב. זה נשמע לא מהותי, ואולי קצת שולי לרגעים אבל אני פה כדי להסביר כמה זה חשוב. דמיינו סיטואציה רגע, אם יש לכם כבר ע

bottom of page