top of page

איך בונים מותג ? | חלק 2 | לוגו

עודכן: 27 באוג׳ 2020

אחרי שכתבתם את החלום שלכם לפרטי פרטים ועניתם על השאלות הקשות באמת, וכשיש לכם ספר מותג מוכן,

הגיע הזמן להתחיל לעבוד.

הדבר הכי חשוב שאנחנו פותחים מותג הוא בניית לוגו נכון.

זה תהליך ארוך, של בירור ועבודת עומק. אבל אם עושים אותו נכון, הוא עושה את כל עבודת הנראות, וגורם לכל שאר המיתוג להיות כיפי וקליל עם השפה שכבר בחרנו.

הבלוג הזה כתוב ברובו למותגים שהם לא מעצבים בעצמם, ולוקחים אנשי מקצוע, אבל יש בו גם נקודות והארות למעצבים.


כמה שלבים פשוטים איך נהפוך את העבודה ליותר יעילה, ונבין איך עושים את זה נכון (כמו שכבר הבנתם, אי מתה על שלבים) :

1. לחשוב. כמו כל דבר שאנחנו באים לעשות, לפני שעובדים, מנסים להבין איך אנחנו רוצים שזה יראה בפועל.

מה מטרת החשיבה כאן ? לא להתעסק באופן התיאורטי של הדברים, אלא הפרקטי. השאלות שצריך לשאול הן : מה אני רוצה להעביר ? המותג שלי הוא יוקרתי / עממי / מודרני / חדשני ? האם הצבעוניות שבחרתי בספר המותג מתאימה למה שאני רוצה לשדר ?


2. בין אם אתם עושים את זה לבד או לוקחים מעצב (תמיד עדיף לקחת מעצב, אלא אם כן אתם מעצבים בעצמכם), תחפשו השראות של מה אתם אוהבים לראות, ככה התהליך יהיה קצר יותר. אתם אוהבים את זה נקי / עמוס / קווי / מלא ? באופן הזה גם אתם וגם המעצב תוכלו להגיע לעמק השווה באופן מדוייק יותר.


3. אל תנסו להיות משהו שאתם לא.

קורה לי המון פעמים שלקוח מבקש ממני משהו ״כמו של״ אבל בין זה לבין המותג שלו אין שום קשר. אם אתם מעצבים – תגידו את דעתכם ללקוח, זה התפקיד שלכם ובשביל זה בחרו בכם, בגלל הידע שיש דווקא לכם. ואם אתם לקוחות – תדעו להקשיב לאנשי המקצוע, הרבה פעמים יש לנו משהו שאנחנו רוצים בראש אבל הוא לא מתאים לעסק שלנו, או שלא עובד טוב בצורה ויזואלית. תהיו קשובים למי שבחרתם לעבוד איתו.


4. באותו עניין, תמצאו את המעצב שמבין את הראש שלכם. יש המון אנשי מקצוע מוכשרים, אבל לא כולם מתאימים לאמירה ולמותג שלכם. ֿ


5. תקחו בחשבון שתהליך של בניית לוגו לוקח זמן. אל תצפו לקבל סקיצה אחרי יומיים, המעצב צריך לעשות עבודת חקר, למלא סקיצות, לבחור, לערוך. תשימו לב שאתם לא נותנים לוז צפוף מדיי לזה, כדי שתוכלו לקבל את המוצר הטוב ביותר. יכולה להגיד לכם בתור מעצבת, לעצמי לקח לי לעשות לוגו משהו כמו חודש עם כמעט 50 סקיצות. זה לוקח זמן, תהיו סבלניים בסוף זה ישתלם.


6. מהצד השני, וחשוב לומר. תדרשו את מה שמגיע לכם. תבקשו לראות חוזה, יש מעצבים שהחוזה שלהם הזוי ולא נותן אופציה לעבודה שתצא מושלמת בשביל המותג שלכם. תשימו לב שאתם מתחילים לעבוד רק אחרי שאתם בטוחים במה שתקבלו אחרי.


7. קיבלתם סקיצה ללוגו ? תסתכלו עליה היום, שוב מחר, ואז תגיבו. מניסיון, צריך זמן לעכל את הדברים. תוך כדי שאני כותבת את השורות האלה חוזר אליי לקוח, שאחרי שקיבל 7 סקיצות שונות, ביקש לחזור לראשונה כי הוא יסתכל עליה שוב. אל תשללו ישר משהו שלא דמיינתם, תנו לזה להתבשל בכם, ככה גם תוכלו לדייק למעצב מה בדיוק אתם רוצים.

כולנו יודעים שנראות זה אחד הדברים הכי חשובים בעסק.

זה לא משנה אם המוצר שלכם טוב, כשאין לו מיתוג נכון יכול להיות שלא יקנו מכם.

תעשו את עבודת המיתוג כעבודת עומק ולא שטח.

תהנו מהתהליך, הוא יכול להיות לכם הזדמנות להשקיע במותג שלכם ולהבין באמת למה בחרתם לעסוק דווקא בזה.

פה לכל השאלות שלכם, מוזמנים לשלוח לי סקיצות או רעיונות ואעזור בשמחה,

אהבתי הגדולה, שיראל.

178 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

שיווק | מה הסיפור שאני רוצה לספר ?

עסק שלא משקיע בשיווק הוא עסק שלא יצליח להתקדם ולגדול. זה תורה שלימה ואפשר לדבר עליה ימים ולילות, אבל ננסה לגעת על קצה המזלג ברשתות חברתיות ואם אני מביא את עצמי לפרונט או לא. יש 2 משפטי מפתח שצריכים לה

בואו נדבר על פרפקיוניזם.

הרבה שנים התנהלתי בעולם במחשבה שהכל צריך להיות מדוייק ושלם. כל דבר שעשיתי ויצא תחת ידיי לקח לי המון זמן כי משהו לא ישב לי בדיוק. זה יכול להיות מילה בפוסט, צבעוניות של מיתוג או מדבקה שסוגרת את האריזה.

לדעת לבקש עזרה.

היוש, ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי, והיום, אנחנו הולכים לדבר על - להבין במה אני פחות טוב. זה נשמע לא מהותי, ואולי קצת שולי לרגעים אבל אני פה כדי להסביר כמה זה חשוב. דמיינו סיטואציה רגע, אם יש לכם כבר ע

bottom of page