top of page

ניהול זמן, טיפים לשגרה מורכבת :

עודכן: 6 באפר׳ 2020

בואו נדבר רגע על ניהול זמן.

זמן הוא המשאב הכי יקר שיש לנו. בימים כתיקונם, אנחנו רצים אחריו, רק מחפשים עוד איזה דקה לתפוס ולהגיע. כותבים רשימות רשימות של משימות ולא מגיעים לחצי מהם.

אבל בתקופה שנכפתה עלינו, יש לנו יותר מדיי זמן פנוי (לצערנו או שלא) פתאום מלא שעות בלי תעסוקה, בלי עשייה, וגם אם אנחנו מאלה שיש להם עבודה תמיד קל ליפול לנטפליקס לשעות, יש הרי מגיפה בחוץ, וכולנו בבידוד מוכרח, אז קל להרגיש עם זה בסדר.


בדיוק בשביל זה, כתבתי לכם רשימת טיפים שלי עוזרים לייעל את עצמי בתקופה הזאת :


1. נתחיל בטיפ שבעיניי הכי חשוב.

לפני הכל. תכירו את עצמכם.

מה השעות שנוח לכם לעבוד, האם אתם חיות לילה או יום. אם אתם יודעים שקשה לכם לקום, אל תרשמו לוז מ8 בבוקר אחרת לא תעמדו בו. והפוך, אם ב5 אתם חייבים הפסקה, אל תשימו משימות בשעה הזאת, כי לא תעשו אותם.

תהיו ריאליים. אין טעם לדחוף יותר מדיי משימות ולא לעמוד בהם.


2. מה שמוביל אותי לטיפ השני :

תגדירו זמן לעבודה. נכון. זה קל לעבוד כל היום או למרוח משימות כל היום (תקראו לזה איך שאתם רוצים) כי ביננו, אף אחד לא שומר על ריכוז יותר משעתיים רצוף, וגם זה חריג. כשאתם עובדים, תהיו 100 אחוז של עצמכם. בשאר הזמן, תעשו את מה שאתם אוהבים. ככה גם הזמן יותר יעיל וגם אתם לא כועסים על עצמכם כל היום כי לא הספקתם לעשות מה שצריך.


3. לוז לוז לוז.

הכי פרקטי שיש. רשימה של השעות, מהרגע שאתם קמים, ועד שאתם הולכים לישון. הכל נכנס. עבודה, מנוחה, נטפליקס, אימון, ארוחת צהריים. הכל. אתם תראו איך זה עושה פלאים ליום שלכם.


4. זה לא משנה אם יש לכם עסק או לא.

תסדרו את הזמן שלכם.

לא יכול להיות שאתם יושבים שבועיים בבית ולא התקדמתם בכלום (וסליחה אם אני נשמעת ביקורתית) עכשיו שקיבלנו זמן מתנה זה הרגע המתאים לשפץ את החדר, לקחת קורסים דיגיטליים, לטפח כשרונות, בעיקר לעשות לעצמכם טוב.

תנצלו את המתנה שקיבלתם.

מה שלי עוזר זה לרשום איפה אני רוצה לראות את עצמי בעוד חודש, ואז גם קל להוריד את זה למטרות קטנות. ושוב, אני לא מדברת על עסק. אני מדברת על תחביבים, כשרונות. תנצלו את הזמן להפוך את עצמכם לטובים יותר.


5. תדעו מה יש לכם לעשות. בפשטות. תעשו רשימת משימות ותעמדו בה (אגב לוז), כשהדברים לא כתובים אנחנו מרגישים שהזמן בורח לנו בלי לדעת באמת מה היינו צריכים לעשות בו. תזכרו שסדר בראש זה סדר בחיים.


6. טלפון בצד. טלפון הוא הדבר שהכי מסיח את דעתנו. כל הודעה מוציאה אותנו מריכוז. יש כאלה ששמים אותו על מצב טיסה בתיק, ויש כאלה ששמים הפוך על השולחן . העיקר לא להתעסק בו בזמן שאנחנו עושים את מה שחשוב לנו.


7. טיפ אחרון והכי משמעותי הוא משמעת עצמית.

אין שום עניין בלוזים ורשימות אם אין לכם שליטה עצמית. רק אתם יכולים לשלוט בזמן שלכם. תהיו יעילים, פרקטיים, ותהנו מהדרך. זה הכי חשוב.


כל שאלה שיש לכם, הערה, או סתם באלכם לדבר,

אני פה כדי לשמוע,

מקווה שמצאתם בזה עניין. ויותר מאשמח אם תכתבו לי מה הנושא הבא שמענין אתכם.

בתפילה לימים בריאים ושקטים יותר,

כל אהבתי.




200 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

שיווק | מה הסיפור שאני רוצה לספר ?

עסק שלא משקיע בשיווק הוא עסק שלא יצליח להתקדם ולגדול. זה תורה שלימה ואפשר לדבר עליה ימים ולילות, אבל ננסה לגעת על קצה המזלג ברשתות חברתיות ואם אני מביא את עצמי לפרונט או לא. יש 2 משפטי מפתח שצריכים לה

בואו נדבר על פרפקיוניזם.

הרבה שנים התנהלתי בעולם במחשבה שהכל צריך להיות מדוייק ושלם. כל דבר שעשיתי ויצא תחת ידיי לקח לי המון זמן כי משהו לא ישב לי בדיוק. זה יכול להיות מילה בפוסט, צבעוניות של מיתוג או מדבקה שסוגרת את האריזה.

לדעת לבקש עזרה.

היוש, ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי, והיום, אנחנו הולכים לדבר על - להבין במה אני פחות טוב. זה נשמע לא מהותי, ואולי קצת שולי לרגעים אבל אני פה כדי להסביר כמה זה חשוב. דמיינו סיטואציה רגע, אם יש לכם כבר ע

bottom of page